Tråkigt!!!

Ja detta var ju så lagom tråkigt att sitta med foten i paket...va ska jag hitta på nu då?!
Jag har redan jättetråkigt...kanske ska se en film jag redan har sett :S
Om nån kunde komma och hälsa på då....gu va jag gnäller.
I morron får jag iaf använda foten,kanske jag ska be Christer ta upp granen då.
Sen så ska jag baka "fislimpa"innan julafton.

Nu hoppar jag bort till soffan...för en härlig dag till,i högläge med foten 

                       
                   
                                            
           

Fördrivit dagen med 2 rätt dåliga filmer,Upproret och The queen of shebas pearls
Kautokeino - Upproret omslag

Den 8 november 1852 beger sig 57 kvinnor, män och barn med rasande steg mot byn Kautokeino. De har fått nog av orättvisorna som handelsmannen Ruth och prästen Fredrik ligger bakom. De söker upprättelse och snart är upproret ett faktum. Ruth har sedan länge tagit makten i egna händer, beslagtagit samernas renhjordar och arresterat flera av invånarna i samhället efter en tvist om en obetald skuld.



The Queen of Shebas Pearls omslag 1944 begravde Jack Carter sin mamma. Samma år fyllde han åtta år. 1952 fyllde Jack sexton år, kungen dog och en främling dök upp på Jacks födelsedagsmottagning - en vacker, hemlighetsfull kvinna som på ett uppseendeväckande sätt liknar Jacks döda mamma. Främlingens ankomst vänder upp och ner på Jacks och familjens tillvaro - och hennes närvaro reser ofrånkomligt frågan: "Finns det ett liv efter döden"? "The Queen of Sheba's Pearls" utspelar sig i efterkrigstidens England under en tid då imperiet fortfarande härskade, en oskyldig period med 60-talet inom räckhåll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0