Semester hela helgen...

Denna helg har jag tagit semester,har ju flera dagar att ta ut.

Lördag: Efter allt springade i butiker igår så orkade inte min fot med nån morronprommis .Christer knallade iväg på en egen medans jag fixade till lite frukost.

Sen så blev det de sedvanliga melodikrysset,ock det gick hyffsat bra.

Såg en film på canal+ "Mystic River",den va inte så tokig

Mystic River omslag
 Jimmy. Dave. Sean. De är vänner som växte upp i Bostons arbetarkvarter och som senare gled isär efter en hemsk tragedi. Många år senare återförenas de genom en brutal händelse. Jimmys dotter har mördats och detta ohyggliga brott för de tre vännerna samman igen. Sean är nu polis, Jimmy äger en mataffär och Dave är arbetslös. Men de fyra dygnen som Dave hölls fången i barndomen har påverkat dem alla - inte minst Dave själv... Med underlag utifrån Brian Helgelands adaption av Dennis Lehandes roman, skapar Clint Eastwood ett mästerverk, en ruvande thriller som bygger på familj, vänner och förlorad oskuld. Sean Penn, Tim Robbins och Kevin Bacon spelar den centrala trion, och de får sällskap av Laurence Fishburne, Marcia Gay Harden och Laura Linney i en av de starkaste rollbesättningarna på åratal. Ett levande "vem-gjorde-det-drama". En spänd polisutredning. Ett utforskande av hjärtats mörkaste plats. Floden har många djup. Låt den skölja över dig.

På eftermiddagen var det dags för Christer att sticka iväg till hockeyn,han och hans arbetskamrater hade middag och sittplatser på hockeyn.Jag åkte iväg lite senare,hade bjudit med lilla mamma men hon ville inte gå på nån hockey hon ;P .Helen och Sove kom iallafall så jag hade lite sällskap.

Och vann gjorde vi...hör och häpna :)  3-1 mot Frölunda.

                                                         

Kvällen avslutades med en film "Faces in the crowd" den va skaplig

 Faces in the Crowd omslag En kvinna överlever en seriemördares överfall, men drabbas av vad som kallas "ansikts-blindhet" - ett tillstånd som innebär att hon glömmer en persons ansiktsdrag när hon inte ser dom. Medan hon försöker anpassa sig till sin nya situation, är mördaren ute efter att avsluta vad han börjat...

Och mitt i natta(03.30) fick jag åka och hämta Patte,han hade varit ute på krogen

Söndag: Idag blev det gåbingo i Timrå med Sandra,Grönfinksgänget,Micka,Emil,Lena och Kjell.Denna gång var det Emil och Sandra som vann...50kr på Ica :)

Sen så såg vi en film "Crazy,stupid,love" den gick att se,men jag trodde att den skulle vara roligare 

Crazy, Stupid, Love. omslag En vardagkväll som alla andra får Cal en obehaglig överraskning. Hans fru Emily vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob, en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.

I veckan som var ringde min doktor och ville att jag ska äta en viss sorts medicin mot min nervsmärta i foten,men jag blev rakt mörkrädd då jag läste om den.Visste inte om jag skulle tordas börja med den,men nu har jag pratat med min kompis och hennes mamma som har ätit den i flera år(dom tar även större styrka än vad jag ska ta).Pratade även med apotekaren då jag hämtade ut tabletterna.Dom har lugnat ner mig så jag gör en test.........hoppas på att det ska funka då :S Tänk om jag slipper värken i foten....det skulle vara helt underbart :)
Jag börjar med dom ikväll.....hjälp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0