Nu är det gjort

Ja då har Operationen av min Hallux Vallux skett idag.
Skulle ha varit på Dagvården kl 10.40,men precis innan jag skulle hoppa in i duschen kl 8.30 för lite bakteriedödande skrubb ,så ringde mobilen.Det va från sjukhuset -Tror du att du kan komma in så fort som möjligt,sa hon som ringde.- kommer så fort jag kan...så det vara bara att ringa Bertil som satt som skönast och avnjöt sin frukost :P.Men snäll som han är så slukade han den i ett nafs och kom.
Framme vid Dagvården blev det full rulle..ombyte till operationskläder,inne på avd stod 3 narkosläkare (en elev)för att få sätta en blockad i knäväcket,tydligen måste man ta en sån för man får sån gräslig värk efter op,sa dom.
Fick även ett helt gäng med piller,en stund efter jag svalt dom så satte "fyllan" igång :P
Och nere i operationssalen var man bara med nån minut...sen kom John Blund,helt otroligt va fort man sövs.
Vaknade sedan upp på uppvaket,där fick jag ytterligare smärtstillande.
Sen var det upp på Dagvården en stund,innan jag blev nerkörd på röntgen för att kolla så allt blev som det skulle.
sen upp på Dagvården igen för vila,kissa,och fika.Fick en dos smärtstillande där också efter nån timme,konstigt att det gör så ont trots all medicin...
Vid 16 tiden kom min kära man och hämtade mig med RULLSTOL,jag fick inte hoppa på kryckorna så långt med all medicin+att jag inte får el kan stödja nått på foten.
Ni skulle sett mig då jag skulle upp till 3:e våningen då utan hiss...det tog tid..och jättejobbigt.Kunde Christer hade han nog burit mig :P
Nu är kl 21.30 och jag var tvungen att ta en ny dos medicin vid 18 tiden så nästa får bli vid 24.Men jag har nog aldrig kännt sån här smärta nångång i hela mitt liv...den är fruktansvärd...tänk om man inte fått blockaden som också den dämpar lite.Det är nästan så man har så ont så man kräks :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0