1 Sep

Nu ska jag(vi) ta vara på dessa lediga dagar jag har kvar, innan jag ska gå upp till att jobba  75%.From 1 september ska jag gå tillbaka till min ordinarie tjänst på jobbet.

Har varit sjukskriven sen år 2000  100% och från 2005  75% ,men har nu tänkt testa att jobba som vanligt igen. Det känns bara kul faktiskt. Jag vill inte ha några bakslag,så jag ska försöka ta det lugnt första tiden.

Jag har en sjukdom som heter Bechterews, 0,5% av Sveriges befolkning har sjukdomen.Det är en inflammatorisk sjukdom främst i leder och lednära vävnader som sen- och muskelfästen. Sjukdomen fortlöper i skov, då sjukdomsaktiviteten och symptomen ökar, som är olika intensiva under olika perioder av livet. Skoven förekommer med längre eller kortare tidsintervall. Smärta är en individuell upplevelse som inte går att bedöma utifrån. Därför är det viktigt att alla tar andras smärta på allvar. Säger någon att den har ont, är det bara att acceptera och, utifrån personens upplevda smärta, försöka lindra. På samma sätt är också smärtlindring individuell. Det som passar och lindrar för en hjälper inte alltid någon annan. Har man ont påverkar det vardagen, arbetet, fritiden och familjelivet. Även livskvalitén påverkas. Den som har ont undrar över hur det onda kommer att påverka tillvaron och vardagen.

Jag har även lyckats gå ner i vikt nästan 20kg ,vilket gjort det lättare att komma tillbaka till yrkeslivet(tror jag)

Känns kul att mina gamla arbetskamrater vill att jag ska komma tillbaka.Säger dom i alla fall.

Det som troligast kommer att vara jobbigast är väl då jag jobbar helgen,ena dagen har vi delad tur.Det innebär att vi börjar 7-12, sen uppehåll till 16 och jobbar 16-21.Då kommer jag att jobba 2 helger av 5,nu jobbar jag 1 helg av 5 och då jobbar jag mellan 7-11.
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0