1 Feb

Kollade på termometern i morse vid 05.10 och höll på svimma -26,nu får det väl ändå vara slut på kylan.Gick iallafall och la mig igen och drog täcke över huvudet.
Senare på dan blev det några grader mildare,så Sandra och jag drog i väg på byn.Köpte skor på Skopunkten som Christer bara flinade åt.Han trodde inte det var mina...jag tyckte dom va fina

Sen tog vi en handling på Maxi,förutom mat köpte jag en Svartfleecedress för 99:- och grå Joggingbrallor99:-

Min filmtokiga jänta Sandra har köpt en Blueray dvdspelare(för julklappsslantarna) och dvd Boxen Band of Brothers i blueray format
Men eftersom hon är här hos oss så har vi kopplat in hennes dvd här,då hon kan se filmerna och det var ju bra för oss också :)
Så i kväll har vi sett ett avsnitt av Band of Brothers och en film Muriels bröllop
"Band of Brothers" baserar sig på Stephen E. Ambroses bestseller och berättar historien om Easy Company, det 506:e regementet vid det 101:a luftburna divisionen av USA:s armé. Historien tar sin början vid deras träning i Georgia 1942, och följer dem ända fram till Dagen D och Nazi-Tysklands fall. "Band of Brothers" är en sann historia som baserar sig på mängder av intervjuer med överlevande, såväl som journaler och brev från soldaterna.

Muriels bröllop är en historia som väver samman både drömmar och triumfer. Muriels lite tråkiga liv i en småstad förvandlas när hon och hennes bästa väninna flyttar till stan, möter spännande unga män och lever livet.Med siktet inställt på att bli gift, förlovar sig Muriel med en vacker simmare med ett par medaljer på hyllan. Men vägen till altaret är inte spik rak... ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0