Lättläst och tunn
Har läst klar en lättsam bok Det fjärde offret av Magnus Nordin
Myran (Mirjam) flyttar med sin mamma till Skarpheden. Hon har ingen kontakt med sin pappa. Under berättelsens gång återupptas deras relation, men det är inte okomplicerat. Det är inte det andra som händer Myran heller. Vem är flickan som Myran och Linn ser i tvättstugan, och hur tar hon sig in när dörren är låst? Kompisarna beslutar sig för att filma tvättstugan för att lösa mysteriet. Samma natt som videokameran rullar börjar Linn drömma hemska mardrömmar. I drömmen befinner sig Linn på en offerplats och får en bindel för ögonen och ska hängas. När Linn väl vaknar har hon ett blårött märke om halsen, som efter en snara. Följande dag är Linn död. Självmord säger polisen, hängning. Myran vet att något inte står rätt till, och när hon tittar på videofilmen ser hon en eldskrift. Ett par dagar senare går Myran förbi en pensionärsgrupp i centrum som lyssnar på en guide som pratar om runstenen som står där. Myran lyssnar och får veta att det vilar en förbannelse över platsen. Hon ser att runorna liknar eldskriften på videobandet

Kommentarer
Trackback