Onsdag mitt i veckan

Sov enda till 9.30 trodde inte mina ögon då jag kollade på klockan.Men jag var nog trött efter stressar dagen,hade tom ont i foten hela kvällen igår.

Idag hade jag bestämt mig för att jag inte skulle göra någonting,skönt med inga måsten alls.Ja ja en sak hade jag lovat göra..Tjockpannkaka till middag :)) Patrik önskade sig det.



Och den blev väldigt lyckad...god var den också :))

Christer kom hem från jobbet tidigt,dom hade ätit julbord.

Vi la oss i varsin soffa och kollade på en mycket tokig film "Småstadsliv"
 
Under en månadstid har en dokumentärfilmare levt med människorna i den lilla staden i den hälsningska skogen. Vi får träffa den förtidspensionerade viltvårdaren Örjan med stor passion för hundar, jakt och musik. Örjan deltar i en korsordstävling som placerar honom i en miljö han inte riktigt är van vid. Vi möter även Johnny, en hyvens kille som har något oväntat att berätta för sina arbetskamrater. Denna film har hyllats och älskats av otroligt många och är komedi på högsta nivå. Helt underbar....

Sen blev det lite läsning också innan nästa film. "The fighter" hette den.Den är verklighetsbaserad


The Fighter omslag Dicky och Mickey är halvsyskon, men som boxare är de på väg i två helt olika riktningar! Dicky har talangen, men saknar omdömet. Och snart dras han in i en livsstil som skickar honom raka vägen till fängelset! Lillebror Mickey är den enträgnaste av boxare - som lidit de mest förödmjukande förluster! Men när Dicky återvänder gör han allt för att förvandla sin lillebro från en evig looser... till en äkta fighter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0