Helg igen då,9-11 sep

Fredag: Vaknade aldeles för tidigt,Pattes alarm ringer hundrafemtielva ggr så det går inte att somna om.
Jag klev upp och drog på mig skorna,för att testa hur en morgonprommis skulle känna.Och den känns nu,jag gick bara i 20 min men det får jag lida av nu :(



Intog sen soffan med frukost + film,har sett klart Vampire Diaries säs 2.Vilken otroligt bra serie det är :))


I säsong två får Elena, Stefan, Damon och de andra invånarna i Mystic Falls uppleva hur staden får ondskefullt nytt blod. Katherine har tagits sig upp ur graven för att släppa lös sin egen personliga variant av ondska. Elena jagas av världens farligaste vampyrer, och upptäcker att hon har en alldeles särskild kontakt med deras värld. Och varulvarna strövar vidare i månskensnatten …

En annan trevlig sak som hände idag ,var posten vi fick.... detta kom.Snart smäller det :))



Såg en film "Irene Huss - En man med litet ansikte" den va bra.

Irene Huss - En man med litet ansikte omslag En äldre man korsar gatan och blir påkörd av en stulen bil. En polisbil tar upp jakten på bilen men förövarna kommer undan. Den stulna bilen hittas senare i ett industriområde, utbränd. På platsen hittas även kroppen av en mördad ung flicka. Irene Huss och hennes team skickas ut för att utreda de båda dödsfallen. Den påkörde mannen visar sig vara pensionerad polis men den unga flickans identitet förblir ett mysterium. Hör fallen ihop? För att få svar på det, måste Irene hitta biltjuvarna. Var smitningsolyckan verkligen en olycka? Och varför är det ingen som saknar den unga flickan?

Lördag: For iväg på Birsta en sväng,sen på Maxi och till pappa.Han va på bra humör och rättså pigg.Jag hade med mig en tidning till honom som han fick innan jag skulle gå hem.



...då blev jag inte ett dugg intressant ;P 

For förbi faster och Ove med lite filmer också,så dom har nått att se på.

Middagen blev framför tvn med lite hockey,Modo-Aik i träningsmatch.

Kvällen avslutades med en mycket tragisk film "Between 2 Fires"

Between 2 Fires omslag

En ung mor räddar sin 10 åriga dotter från barnprostitution i Vitryssland och flyr till en flyktingförläggning i norra Sverige. I sin utsatthet blir hon ett lätt byte för sin omgivning.
De två möter en algerisk man på förläggningen och trots tvekan till en början växer attraktionen dem emellan. Även om det inte alls är säkert att de får stanna i Sverige så delar man en tro på att vara tillsammans i framtiden.

Söndag: Idag startar vi med tvättstuga och en film.och ute regnar det...ovanligt?!
Denna film såg vi, "Just go with it" det va kul :)

Min låtsasfru omslag Danny Maccabee träffar drömtjejen, men måste värva sin pålitliga assistent Katherine i rollen som sin blivande exfru för att dölja en ogenomtänkt lögn. När härvan växer blir även Katherines barn indragna och tillsammans åker de till Hawaii på en galen weekendresa där allt ställs på sin apets. Hur långt är vi egentligen beredda att gå för kärleken?

Sen blev det lite hockey tittning Brynäs-ssk...tråkig match

Kvällen avslutades med en bra film "Nyckeln till frihet"
Nyckeln till frihet omslag Den unge och framgångsrike bankmannen Andy döms till livstids fängelse för mordet på sin fru och hennes älskare. I fängelset möter han en brutal och förgörande verklighet, men också oväntad vänskap så stark att den kan rasera murar. Andy börjar steg för steg att mejsla fram en plan för att ställa allt till rätta igen, men det kommer att kräva stora mängder tid, tålamod och hjälp från självaste Rita Hayworth.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0