Mitt i veckan

Upp tidigt idag igen,tog mig en kort morron prommis :)

Kollade på en film som legat länge i samlingarna "Alice i underlandet" ,jag tyckte att det var en lite knepig film.
Alice i Underlandet omslag Gör dig redo att återupptäcka en av världens mest älskade sagor i en helt ny version! Den 19-årige Alice återvänder till det märkliga Underlandet, en plats som hon besökte redan som barn men inte har något minne av. I en värld som inte liknar någonting annat, beger sig Alice ut på ett farofyllt uppdrag för att rädda landet från den ondskefulla Röda Drottningen.

Sen for jag i väg till "bibblan" måste ju ha något att läsa nu när jag läst ut en mycket överskattad bok, "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvannEfter ett långt och synnerligen händelserikt liv hamnar Allan Karlsson på det äldrehem han tänker ska bli hans sista anhalt på jorden. Problemet är bara att hälsan vägrar ge vika, och en dag bär det sig inte bättre än att det är dags för honom att fylla tresiffrigt.
Pompa och ståt väntar, med kommunalråd och lokaltidning på plats. Ett spektakel så oönskat av Allan att han i stället kliver ut genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas. I hastigheten råkar Allan få med sig en väska som han bara skulle vakta ett slag och strax har han både tjuvar och poliser efter sig.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann handlar om en månadslång jakt genom Sverige på Allan och hans nyfunna vänner. Men boken är också en resa genom 1900-talet - den oändligt sorglöse Allan Karlssons livsresa.

Tyckte inte att den va så bra som alla säger,blev nog lite besviken jag :(

Fick en gulligt armband av Patte idag :)



Det kommer från Bali.
En kompis till honom hade köpt en hel hög med armband till honom då hon varit där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0