Påsk helgen

Långfredag: Vaknade tidigt eftersom Sandra sov hos oss och hon skulle iväg på marknaden och jobba.Lotta hämtade upp henne så jag slapp skjutsa.Och pojken tog ju mitt jobb :)

Både Christer och jag har blivit förkylda till råga på allt,så det blir väl att sitta inne hela helgen.
Jag for iaf iväg till marknaden och hämtade upp Sandra och skjutsade hem henne.Kramades lite med Håkan,min mosters man(hon som nyligen somnade in)

Till middag åt vi en riktig påsk sill middag,med snaps & allt.

Dt blev en wirre till filmena...i Timrå glas ;P



Sen så blev det lite film tittning bara,först "Undergången" Hitler han va ju helt bombad han el inte som fick så myce folk att tro på honom.

Undergången - Hitler och tredje rikets fall omslag En mörk novembernatt 1942 eskorteras en grupp unga kvinnor av SS-officerare genom skogen fram till Hitlers välbevakade högkvarter i Ostpreussen. En av dessa kvinnor skall väljas ut till tjänsten som Führerns privatsekreterare. Bland dem finns den då endast 22-åriga Traudl Junge från München. Fröken Junge lyckas göra det starkaste intrycket på den vänligt leende diktatorn och får anställningen, trots att hennes kunskaper i maskinskrivning inte är de allra bästa.

Sen såg vi "ID:A" den tyckte jag va bra,hon både fin och duktig skådis Tuva Novotny
ID:A omslag En kvinna vaknar upp i en flod i Frankrike. Hon är skadad, har minnesförlust och en väska full med pengar. Hon upptäcker snart att hon är förföljd, och en kamp mot tiden börjar för att lösa mysteriet.

Påskafton: När jag vakade så leta jag och leta efter nå påskägg...men jag hitta inget.Hittade bara min gubbe i köket som höll på fixa till frukosten å oss ;P 

Har inte gjort något idag heller ,det blev Kasslergatäng till middag och hockey Saik-Aik på tvn.

Såg en film på Canal+ oftast så har man sett alla,men denna hade vi inte sett "Thor".Jag tyckte den va bra.
Thor omslag Det finns många hjältar i världen ... men bara en är en gud. När den arrogante krigaren Thor förvisas till jorden från Asgård måste han kämpa hårt för att återfå sina förlorade krafter. När han jagas av en invasionsstyrka som kommit för att förinta honom måste den fallne åskguden ge sig in i striden och lära sig vad som krävs för att bli en äkta hjälte.

Påskdagen: Nu börjar gubben bli rastlös tror jag...för lång ledighet!?. Själv är jag inte rastlös ett dugg,så skönt att bara "pillimasa"man behöver inte ha nå göra jämt.Man ska kunna ta det lungt och ladda batterierna.
Vi är nyss hemkommen från Patrik,har varit och födelsedagsfika hos honom.Men kaffe fick vi ta med själva ;P .Han har varken bryggare,vattenkokare...

Idag tror jag gubben får göra middag..vad tror ni det blir då???
....Jo hemkörd pizza ;P och gott var det.

På kvällen började vi se serien "Bron" som gick på svt för ett tag sedan,alla sa att den va så bra.Vi missade den nog pga hockeyn.
Har sett 4 avsnitt ikväll och den är riktigt bra...Saga är en sån skön tjej ;P Hon är rakt på sak och ärlig :) kanske lite för rak och ärlig ibland

Bron - Säsong 1 omslag En kvinna hittas död på Öresundsbron, precis där gränsen mellan Sverige och Danmark går. En polis från respektive land sätts på fallet, och ska göra en gemensam utredning. Men snart står det klart för både Saga Norén och Martin Rodhe att mordet på kvinnan på bron bara är början.

Annandag påsk: Christer har varit uppe på morgonen före mig nu hela påsken.Men nu är det sista dagen vi är långlediga på ett tag.
Vi har fortsatt se till avsnitt 8 på Bron,det är såspännande på slutet på varje avsnitt så man vill bara se fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0