Nu ska jag gnälla...så dä så!!

Förbaskade skitgranne som ska röka i tid & otid...kände röklukt komma in via balkongen kl 04.30 i går morse.Sen röker hon igång i halvtimmen till 01.30 på natta....kan man tro.Önskar hon satte fimpen i halsen ja!!!Men pga av denna människa så hade vi öppet både fönstret i vardagsrummet och Patriks gamla rum istället för balkongdörren i vårt sovrum.Då vaknade jag tidigt pga att jag hörde trafiken tidigt i morse istället,det går både långtradare och bussar på den sidan.Såja nu har jag gnällt lite.
När jag väl klev upp så ringde jag VC,ska dit och visa ett sår som inte vill läka riktigt på tors kl 09.00
Idag har jag tagit hand om de fyrbenta vännerna...Först till mamma och utfodra Ester,hon gick direkt till ballis och ville ut i solen.
 
Vattnade i växthuset och passade på att nalla några söta tomater
 
 
..sen till syster och rasta Charlie,hela familjen jobbade idag så han skulle bli ensam så länge
  
Saknade  Abbeprommisarna :((
Mattes bäbis i himlen,fortfarande lika saknad..
 
Läste ut en bra och lättläst bok idag "Kalla mig prinssesa" av Sara Blaedel
 
Kalla mig Prinsessa (inbunden)Vem döljer sig bakom anonymiteten på nätet? Är personen som verkar så charmig mannen i ditt liv eller i själva verket en galen psykopat? 
Våldsroteln vid Köpenhamnspolisen får in en anmälan om en grov våldtäkt på en ung kvinna. Kriminalinspektör Louise Rick får hand om fallet och det visar sig snart att det är mer komplicerat än väntat. Kvinnan har nämligen blivit våldtagen av en man som hon fått kontakt med på en chatsida på Internet - på en dejt där allt har gått fruktansvärt fel. Mannen har uppgivit falsk identitet och dessutom har han sett till att dölja alla spår efter sig ytterst noggrant. 
En genomgång av liknande våldtäktsfall visar att flera av dem följer samma mönster, och när en ung kvinna sedan blir strypt i samband med en våldtäkt sätter man in alla resurser för att hitta brottslingen som driver sitt djävulska spel i skydd av anonymiteten ute på nätet. 
Louise Rick förstår att hon måste använda sig av okonventionella metoder för att hitta mannen innan han begår nya brott. Hon ska låta våldtäktsmannen söka upp henne, genom att hon skapar sin egen dating-profil på nätet där hon kallar sig Prinsessa. 
 
På eftermiddagen såg vi brandbilarna åka förbi oss mot Metso hållet,det var detta som hade hänt.
 
Krock mellan lastbil och personbil :(
 
På kvällen va det äntligen dags att beträda Eon arena...1:a ispasset
  
  Det blev en kortisprommis i solen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0