Länge sedan jag skrev ,idag är det lör 22 dec

Nu var det länge sedan jag skrev,men jag har inte mått så bra sen operation för 10 dagar sedan.Själva operation gick bra men inte komplikationerna efter bedövningen dom försökte sätta som inte gick.
På onsdag den 12/12 va operationen,borttagning av livmodern+stor ful knöl som skickades på analys.
Dom började med titthåls op och fick sen öppna hela..
Bild 1 3 Titthåls op + Den långa op öppningen,Bild 2  1:a Blood-patchen  Bild 3 Sprutorna m blodförtunnande jag fick ta i en vecka själv.
Natten mot fredag dag 2 efter operation,skulle jag upp och gå på toa men jag kunde inte lyfta på huvudet...sprängade huvudvärk,går inte att beskriva denna smärta.Ringde på klockan så nattsköterskan kom,sen blev det full rulle med läkare & allt.Jag trodde att jag fått en hjärnblödning el nått.
men det visade sig att sticken i ryggen för att lägga bedövningen hade gjort så att det började läcka ut rygg märgs vätska.
 Jag hade drabbats av en så kallad durapunktion, och fick svår huvudvärk och smärta i nacke och rygg. Det var så illa att man inte kan lyfta huvudet eller resten av kroppen från sängen.
Har man väldigt ont kan man få behandling med så kallad blood-patch. Eget blod förs då in med en spruta på samma ställe som ryggvätskeprovet togs, och blodet tätar hålet där ryggvätska droppar ut.
Och detta fick jag göra på fredag morron ,behandlingen utförs bara av narkosläkare.
Kände mig skaplig på eftermiddagen och åkte hem,med order att dricka mycket Cola & kaffe och ta medicin var 6:e timma.
Fram till onsdag den 19/12 har jag bara haft huvudvärken,men sen började det donka på från huvudet ner till benen.
Det ville inte upphöra så det blev sjukhuset igår fredag,då la dom en till Blood-patch.Fick åka hem på eftermiddagen med stränga order om vila,jag som inte gjort annat än legat.Har ju inte ens orkat öppna datorn.Måste fortsätta med kaffe,Cola och medicin var 6:e timma.
Själva operationssåret det läker bara fint.Stora fula knölen va en inflamerad myom,inget farligt.
3 kg har jag gått ner på dessa 9 dagar oxå,man har inte mått nå vidare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0