Kall helg

Fredag:Jädrans va kallt det blev ute helt plötsligt :(  I morse då jag åkte till jobbet var det -17 så kallt har vi inte haft på hela vintern.
I kväll gonade vi upp oss med i soffan med filtar och kollade på film,första filmen va bra "Dream house"

Dream House omslag En bokförläggare säger upp sig från sitt jobb för att tillsammans med sin familj renovera sitt nya, tillsynes idylliska hus tillsammans med sin familj. Men allt är inte som det verkar, varken med det gamla huset eller med honom själv.

Men den andra va då inge vidare,så overklig "Don´t be afraid of the dark" 

Don't Be Afraid of the Dark omslag Blackwood Manor ligger omgiven av fantasieggande trädgårdar och prunkande grönska. Här levde naturskildraren Emerson Blackwood med sin son tills den dag då sonen spårlöst försvann. Ett sekel senare flyttar Sally in i Blackwood Manor medan hennes pappa och styvmamma renoverar det gamla herresätet. Uppfylld av känslan att ingen vill ha henne utforskar hon ensam det stora huset och dess omgivningar. Det enda som tröstar och får henne på gott humör är de mystiska rösterna från källaren som säger att de bara vill vara hennes vänner.

Lördag:Men fy faro va kallt vi har..21 minus i morse.Jag som ville ta en prommis idag,men jag vägrar gå ut i denna kyla.Har i allafal löst melodikrysset som vanligt och det gick bra.Sen har vi bara kollat på sport och läst hela dagen.

Tyckte att Loreens låt va bäst i kvällens melodifestival kval.Sen så fick jag ett sms av faster och Ove som löd:Nu är Jonna i himlen.Ringde upp dom direkt och då hade jonna dött hemma för 10 minuter sedan,troligen var det hjärtat som sade stopp.Hon blev 12,5 år ett halvår äldre än Abbe



Abbe och Jonna :) Nu är båda i hundhimlen :((

Har sett en film också "Killer Elit" den va skaplig

Killer Elite omslag Må bäste man överleva! Livet som hårdför elitagent hade han egentligen lagt på hyllan. Men när hans gamla mentor tas som gisslan måste kampsportexperten Danny återuppta sin brutala karriär. Och i ett fartfyllt race från Australien till Paris, genom London och Mellanöstern, måste han ensam kämpa mot tre stenhårda lönnmördare från de brittiska specialstyrkorna för att inte tala om deras lömske ledare.

Söndag:Vi kröp ur sängen vid 9.30 ville inte stiga upp alls det va så varmt under täcket...
Efter frukosten tog jag och tvingade mig ut på en prommis,det va då -20.Jag hade dubbla mjukisbyxor och dubbla tröjor,Kung Bore bet mig mest i kinderna.
Sen så har vi sett idrott blandat med film...först såg vi "Mun mot mun" den va bra

Mun mot mun omslag En familj lever i fritt fall sedan äldsta dottern, Vera, rymt hemifrån för ett år sedan. Alla i familjen är delaktiga i att hon rymde men pappa Mats är den som bär den största skulden. Vera lever med Morgan, en äldre kriminell som utnyttjar hennes utsatthet. Mats försöker få kontakt men hon vill inte ha med sin familj att göra. Nu närmar sig Veras 18-års dag och till slut blir Mats desperat i sin kamp att få tillbaka sin dotter. Mun mot mun handlar om överlevnad och befrielse. Om att livet ibland ger oss en andra chans och att kärleken är större än hatet.

sen såg vi "Jag saknar dig"Jag tyckte den va bra,grät då flera gånger ,men Sandra tyckte den va dålig
Jag saknar dig omslag

Enäggstvillingarna Cilla och Tina är så när man kan komma varandra men samtidigt väldigt olika. Cilla är konstnärssjälen och idealisten som går sin egen väg medan Tina är populär, pubertal och ständigt kär. Cilla och Tina ska snart fylla 15 år men det kommer Cilla inte får vara med om, för hon kommer att dö innan dess.
Detta är historien om Tina som blev ensam kvar. Om sorgen att förlora någon nära och skulden när något är för sent att ställa till rätta.

From ikväll ska gubben min jobba natt i minst 4 veckor..lite trist att sova ensam...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0