Ledig helg...

Fredag: Sandra och jag har ju vägning på fredagar,jag hade gått ner exakt 0,5kg.Jobbade förmiddag,dagen gick snabbt som tusan.Svängde förbi affären på vägen hem och helg handla lite.
Både gubben och jag va lite små pumsiga,så vi tog och la oss i varsin soffa och kollade på en film.Vi såg "Kyss mig" den gick att se.

Kyss mig omslag Mia och Frida, båda i 30-års åldern, möts för första gången på deras respektive föräldrars förlovningsfest. Mias pappa Lasse och Fridas mamma Elisabeth ska gifta sig. Nu ska döttrarna från deras tidigare äktenskap äntligen träffa varandra. Lasses dotter, Mia, är nyss hemkommen med pojkvännen Tim och de planerar för fullt sitt bröllop. Trots den komplicerade familjekonstellationen uppstår starka känslor mellan Mia och Frida som inte går att stoppa.

Sen så har jag läst ut boken "I det tysta" Det va en sann berättelse.Jag tyckte boken va bra,men tragisk
När Vicky Jaggers var liten avgudade hon sin storebror David och han var också deras mors ögonsten. För modern var David ljuset i familjelyckan det perfektabarnet som inte kunde göra något fel. Men Vickys egen familjelycka och hennes barndom förbyttes mot mardröm när hennes bror brutalt våldtog henne upprepade gånger. Hon var tolv, han var sjutton.

Därefter förblev hon i hans våld. Hans viskade hot vid middagsbordet förlamade henne av skräck och höll henne tyst. Inte ens när hon upptäckte att hon var gravid och födde ett barn vågade hon säga något. Hon var övertygad om att ingen någonsin skulle tro henne.
I det tysta är en skakande sann berättelse om syskonincest och om att vara skrämd till tystnad, av sin egen bror. Idag är Vicky Jaggers 34 år och bor i Storbritannien med sin man och sina fyra barn.

Lördag: Klev inte upp förrän vid 9.30 ,sen blev det Melodikryss som vanligt.Det blev lite tv tittande innan det var dags för match Timrå-Saik.Åter igen spelade Timrå uruselt,vi gick hem i pausen mellan 2-3 perioden.Det är bara Kvalserien kvar nu för Timrå,där blir det tufft kan jag lova.
Vi dränkte våra sorger och bedrövelser i en spygrön drink ;P



Sandra och jag beställde lite kläder fr GINA TRICOT

Söndag:Låg och drog oss till 9.30 idag också :P
 Jag gick ut på min första prommis efter fot operationen,det gick bra :) Tog en runda på 2km det räcker.
Såg en film idag också "Butterfly effekt" den va skaplig
The Butterfly Effect - Director's Cut omslag Evan Treborn har förlorat sin uppfattning om tid och rum. Avgörande och fruktansvärda händelser från hans barndom har försvunnit in i svarta hål av glömska. Det enda som återstår är ett spöklikt minne och de förstörda liv som hans barndomsvänner Kayleigh, Lenny och Tommy nu lever. Under barndomen uppmanade en psykolog honom att föra dagbok över allt som hände runt omkring honom. Nu när han i college börjar läsa ur en av dessa dagböcker kastas han oförklarligt bakåt i tiden. Han upptäcker då att han kan återvända till sin barndom och återskapa sina minnen. Fast besluten att göra något åt det han inte kunde göra tidigare, reser han avsiktligt tillbaka i tiden och ändrar sin barndoms handlingar i ett försök att återskapa historien för att förhindra de fruktansvärda händelser som drabbat hans närmaste vänner. Men varje gång som Evan ändrar något i det förflutna och återvänder till nutiden upptäcker han att hans handlingar har fått nya, oväntade och förödande konsekvenser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0