En arbetarhelg

Fredag:Jobbade hela dagen ända till 17.Gubben va klar med middagen då jag kom hem,det blev sill & pärer :)
Kvällen spenderades i soffan med lite hockey Modo-Saik.Vid 23 kröp jag till kojs,gubben va nog uppe några timmar längre.Svårt att lägga sig tidigt då han sovit på dagen efter nattarbetet.

Lördag: Uppe före tuppen 05.30,mötte inte en enda människa på vägen till jobbet.Idag jobbade jag bara till 12.
Åkte direkt till Bibblan i Timrå och lånade nya böcker till oss.Skulle lämna en påse till Sandra också...men den lilla donnan hade glömt att jag skulle komma,så hon hade dragit iväg....jänthalvan.
Fick åka på Birsta en snabbis och byta koftan jag köpt,såg att en maska gått på armen.
PRICE ASPEN CARDIGAN<br/><strong>199</strong> SEK | €29.95

Till middag idag blev det pasta och skinksås.
Har läst ut denna bok"Skamfläck" ,men den va inte så bra.Mer som en dagbok av 3 personer,en tragisk dagbok.

Skamfläck
Sandra är tjejen som har växt upp på en av Sveriges finaste gator just bredvid Strandvägen i Stockholm. Perfekt yta. Ingen kunde ana att hon lät äldre män våldta henne medan hon låtsades sova över...

Såg en film ikväll "Thorne - sömntuta",jag tyckte den va skaplig

Thorne - Sömntuta omslag Inspektör Tom Thorne utreder en rad märkliga överfall på unga kvinnor och dras tillbaka in i sitt eget mardrömsfyllda förflutna, samtidigt som han utkämpar en kamp mot klockan i jakten på en mystisk seriemördare. Hans tre första offer hittas döda, men det fjärde har inte samma tur. Alison Willetts har oturen att vara vid liv. Alison har överlevt en stroke orsakad av mördaren. Hon kan se, höra och känna och hon är medveten om allt som händer runt omkring henne, men hon kan varken röra sig eller kommunicera. Det kallas Locked-in-syndrome. Genom att lämna Allison vid liv tror polisen att mördaren har gjort sitt första misstag, tills Thorne upptäcker den skrämmande sanningen: Det är inte Allison som är misstaget. Det är de tre döda kvinnorna. Thorne vet att de knappast var de sista, och mördaren tycks njuta lika mycket av att leka med Thorne som av att fullfölja sina sjuka fantasier. Nu måste Thorne hitta en man med en fasansfull agenda. Och det enda vittnet kan inte berätta.

Hade även full koll på hockeyn nere i Leksand på mobilen,den matchen slutade med vinnst för Timrå i sudden.

Söndag:Va halvdöd då klockan ringde i morse 05.30 ,det känns att jag haft tidiga mornar i 3 dagar.Ont i foten som tusan hade jag på jobbet idag.Man vandrar på detta hårda betonggolv i 9 timmar och det känns.
Kvällen har vi tillbringat i soffan med middag och hockey...tur att Saik vann :))
Nu har Christer vandrat till jobbet och jag ska se sista delen av "Äkta människor",sen blir det sängläge.Har en arbetsdag kvar...väckarn ringer 6 i morronbitti.Sen har jag 2 lediga dagar....längtar :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0