Helgen 16-18 nov

Fredag:
Tog och handlade lite nybakat från Finstabagarn så här på morronkvisten
 
Plussgrader idag så jag tog och putsad fönstren...
...och städade lyan sammtidigt.
Sen fick jag ju givetvis ont i foten:(  Trots att jag pausade 100ggr,det man gör på 2 tim tog hela dan för mig....
Lite svullen och varm :((  6 veckor exakt på dagen
Följde med Christer på Birsta och köpte en jacka,hans hade pajjat.
Sen blev det time för mat,jag gjorde en Fisksoppa..tom att Christer tyckte om den
 
Ankis fisksoppa
 

400 gram fisk i kuber (ett fiskblock)

En stor grön paprika

1 dm purjolök

En halv fänkål

3 vitlöksklyftor

25 gram smör

5-7 dl fiskbuljong

1-2 msk vitvinsvinäger

1 tsk timjan

1 kuvert saffran

3 dl grädde

ev salt och örtsalt

1 grönsaksbuljong "Fond du chef"

Jag tog 3 potatisar och skar dom i små bitar och la ner och kokade med i buljongen.

Dela paprikan i små bitar, strimla purjolöken, fänkålen och vitlöken. Stek försiktigt i smör i 2-3 minuter. Tillsätt buljongen och koka tills grönsakerna börjar bli färdiga och koka upp med vinäger, timjan, saffran och grädde och lägg ner fisken och låt soppan skjuda försiktigt i några minuter tills fisken är färdig.

Såg 2 filmer på kvällskvisten "Fritt vilt" & "Sket" båda gick att se

Det som började som en tur på fjället slutade med en kamp på liv och död... Den norska thrillern "Kallt byte" har gjort succé på bio och på DVD i Norge. En grupp norska ungdomar åker till fjällen för att åka snowboard. En av killarna ramlar och bryter benet och de söker skydd i ett gammalt nedlagt fjällhotell. Det visar sig snart att hotellet inte är så tomt som de först trodde.
Sisterhood Gang omslag
När en ung kvinna blir attackerad av ett gäng som leds av den våldsamma Trey, kräver hennes 16-åriga syster Kayla hämnd till varje pris. Även om det innebär att gå med i ett rivaliserande tjejgäng vars ledare är den labila manshataren Danielle.
 
Lördag:
Slog upp mina bruna vid 8.30 gick och solade en kvart.Sen löste vi krysset och åt frukost...
Det blir en dag i sportens tecken:
¤ 11.30 Skidor på längden
¤ 14.30 Fotboll Giffarna
¤ 16.00 Hockey Brynäs-Modo
¤ 17.00 sticker vi till vår match Timrå-Färjestad
 
Mellan skidorna och fotbollen fixade jag middagen som vi ska ta till Modomatchen,det gäller att passa in ;P
 Kycklinggratäng på Ajvar
 
700g Kycklingfilé
2 dl grädde
2-3 msk Ajvar
2 msk Tomatpuré
1 msk Chili sås
1tsk Oregano
salt+peppar
vitlök om man vill
Körsbärstomater
Rivenost
Ris
 
Klipp filén i små bitar och stek,krydda med salt+grillkrydda.Koka risen,häll sen den i en form.
Blanda grädde+ajvar+purén+chilisåsen+oregano+salt+peppar+vitlök i en skål.
Fördela den stekta kycklingen på riset,dela tomaterna och lägg på ,och häll över blandningen.Sen den rivna osten och in i ugn.200grader i 15-20 min till osten fått färg.
 
Vid 17 tiden blev det raka vägen till Eon arena för match...Timrå-Färjestad
 Blodvite uppstod på Jonte ;P  stackarn!! Vi vann med 3-1 iaf
Såg en film innan vi kröp i säng "Fire with fire" den va skaplig
Fire with Fire omslag
En brandman ska vittna i en rättegång. Men när han blir hotad av mannen han ska vittna mot, reagerar han på ett oväntat sätt.
 
Söndag:
Lat söndag.....brukar ha tvättstuga men det vill jag inte syssla med idag.
Christer tog och for ner å träna och jag tog och åkte på affären.
Såg en film som jag sett på bio 1990,men minns inte riktigt hur den va.Den va bra "Dansa med vargar"
Dansar med Vargar omslag
En ny version med nytt material som tidigare aldrig visats! Efter ett stort fältslag under det amerikanska inbördeskriget 1863, förflyttas den hjältemodiga löjtnanten John Dunbar på egen begäran till en avlägsen utpost i Dakota som gränsar till indianernas land. Fortet visar sig vara övergivet, så han beslutar sig för att stanna och invänta sina trupper. Men han upptäcker snart att han inte är ensam. Efter ett första våldsamt möte med den lokala siouxstammen börjar han allt mer accepteras av indianerna, som ger honom namnet "Dansar med vargar". Men den växande vänskapen innebär samtidigt att Dunbar inom en snar framtid kommer att tvingas välja sida.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0