Helgen 9-11 nov

Hej va det går nu var det helg igen....
Fredag:
Vaknade vid 8 tiden,knallade ner till solariet en sväng.Har inte solat nått sen vi va i Rhodos.
Idag var det dags att testa köra....det gick ganska bra,men jag får inte komma i nån situation så jag måste hålla på kopplingen för det skulle inte gå.
Det blev en tur på Birsta med mamma och syster...först gick vi på nya affären Delicato .Sen på Birsta city
 
 
Efter Birsta for jag till pappa med en Farsdags present,har inte varit hos pappa på flera veckor.
Han fick ett par strumpor med Timrå IK på,han blev så glad :))
 
Lördag:
Startade dagen med frukost och Melodikrysset.Sedan va det dags för tvättstugan,slalom på tvn.
Har hållt på ringt Sandra flera ggr igår och även idag men kommer inte fram till henne från min mobil....då visade det sig att hon har BLOCKERAT mig
....jädrans jänta     
 
 
Christer stack ner och träna och då tog jag ock bakade en äppelpaj
 
När han kom hem blev det paj,kaffe och Giffarna på tvn....dom förlorade med 3-0 ...dåligt!!
Sen blev det lite hockey Sverige - Finland och middag.
 
Supergod Kycklinggryta
 
2-3 Stekta kycklingfilér delas i små bitar.(jag köpte färdiga skivade grillade små bitar från salladsbaren på ica)
1/2 purjolök
2 dl vatten
1 grönsaksbuljong (jag tog Fond Du Chef,den buljongen är godast)
1 1/2 tsk Sambal Olek
2 1/2 msk Mango chutney orginal
2 dl Cream Fraiche 
Lite grovmalen svartpeppar om man vill ha,men det behövs inte
 
Fräs purjon,blanda ner kycklingen.Fyll sen på med vattnet,tillsätt buljongen+sambal+chutney.Rör sen ner cream fraichen.Den går supersnabbt att göra.
Vi hade nudlar till grytan,detta räcker till ca 3 pers
 
Såg 3 filmer ingen av dom va väl nån riktig höjdare " Mörkt vatten","Chained" & "Bait"
Mörkt vatten omslag
 
Daniel är en ung och driven fastighetsmäklare med sikte på partnerskap i firman. Tillsammans med chefens fru Marie tar han sig friheten att tillbringa en hemlig och passionerad helg i ett lyxigt skärgårdshus som han fått i uppgift att sälja. Väl framme upptäcker de till sin förvåning att huset inte är tomt. George, en polsk hantverkare, har dröjt sig kvar för att slutföra och finputsa de sista detaljerna innan försäljningen. Det som skulle bli en het kärlekshelg utvecklar sig till något betydligt mer obehagligt.
 
Chained omslag
När han var 9 år gammal blev Tim och hans mamma bortförda av taxichauffören och seriemördaren Bob. Tims mamma mördades och Tim blev en fastkedjad slav som tvingades att begrava kropparna till de unga kvinnor Bob tog hem och mördade. Den nu tonårige Tim och Bob har utvecklat en störd fader och son relation till varandra, men kommer kommer slutligen att bryta bandet mellan "familj" och den skräck deras relation sprider omkring sig?
Bait omslag
En gigantisk tsunami sveper in över en sömnig småstad. Vågen svämmar också över ett köpcenter där en grupp människor som är ute och shoppar blir fångade. Men det visar sig att de inte är ensamma - med vågen har också ett gäng hungriga tigerhajar sköljts in
 
Söndag:
Startade dagen med frukost tillsammans med gubben och lite slalom...skön start på söndagen.
Det är ju farsdag idag...men min andra hälft tycker inte att det är nått att fira.Han fick iallafall en liten present av barna
Jag har anmält mig till en kurs i smyckestillverkning Resinsmyckeskurs
Det ska bli väldigt spännande,jag tycker ju om att göra saker med händerna
Testade lacket jag köpte i fredags
....snygg höstfärg
Christer han ser på tråkfotboll och jag på riktig idrott ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0