Kort semester...Uppdaterar veckan i samma överskrift

Tog mig lite semester så här innan riktiga sommarsemester perioderna börjar...Två dagar och blir ledig hela veckan
Lördag:
Åt frukosten tillsammans..det är det bästa med att vara lediga tillsammans :) Christer gick och träna sen och jag for på affären.
Snodde ihop en jordgubb och rabarberpaj..
Sen blev det bara balkongläge resten av dan...skönt.Intog middan där oxå,grilladkyckling och potatissallad
Såg en film ,som va sådär.."Stolen"
Stolen omslag
"
Will Montgomery släpps efter att ha suttit fängslad i 10 år för ett spektakulärt rån på 10 miljoner US Dollar. Han söker direkt upp sin tonårsdotter som han inte har sett på flera år, men i samma ögonblick kidnappas dottern av Wills före detta brottspartner. Och när han kräver Will på rånsumman som lösen för dottern sätts Will i en omöjlig situation. Han får bara 12 timmar på sig att fixa fram pengarna samtidigt som han ständigt övervakas av en misstänksam poliskår. Det blir en spännande kamp mot klockan i ett våldsamt non-stop action tempo.
 
Söndag:
Trodde vi skulle vakna till regn..men sola va kvar :)) Mysfrukost och sen tog vi oss en Tripp till Tranviken...längtar till baddagar :)
Fin skylt & palmer välkomnar oss
vandrar neröver..
Här ska jag sitta hela sommaren!!  :P
Vattnet kändes inte allt för kallt,hade nog kunnat doppa mig..
 
Svängde förbi mor och Bertil och fick oss en kopp kaffe :)
 
Såg 2 filmer i kväll "Mammas pojkar" går att se,sen "Wallander-Den orolige mannen" den gick att se den oxå men inte mycket mer
Mammas pojkar omslag
De söndercurlade bröderna Thor och Oden vägrar att klippa sig, flytta hemifrån och att skafa sig familj finns inte på kartan. De lever för en sak – HÅRDROCK! Mamma Gunilla är präst och kämpar med att få ordning på sönerna som mest lyssnar på metal och vårdar sin rockimage. När Jenny, byns nya lärarinna, dyker upp förändras allt och båda försöker, bakom ryggen på varandra, vinna hennes hjärta.

Kommer deras tajta sammanhållning klara av sveket och hur långt är mamma Gunilla beredd att gå för att få de hårdrockande sönerna att till slut växa upp?
 
Wallander - Den orolige mannen omslag
Nu har Kurt Wallander blivit morfar och han jobbar hårt på att axla denna nya roll, samt att komma närmare dottern Linda och hennes familj. Då en pensionerad kommendörkapten, tillika Lindas svärfar, en dag försvinner dras Wallander in i ett fall som för honom tillbaka till kalla kriget och ubåtskränkningarna i Stockholms skärgård. Wallander ställs inför frågan om vad som är viktigast - sanningen eller familjen?
 
Måndag:
Mötte upp Patrik vid nya lyan, den skulle besiktas.Han ska få ommålat i sovrum och alkoven i vardagsrummet.Fönstren va oputsade så det ska dom fixa i veckan.Han fick inga nycklar ,men My fick hämta dom senare...:)
Har inte gjort så mycket idag ,suttit ute på ballis och läst mellan springet ner till tvättstugan
Har så fasansfullt ont i foten,tom pojken tyckte jag gick dåligt.Känslan är som om man sätter en gummisnodd runt ett finger,sån känsla är det i foten
Det gör ont i gropen som har blivit bakom toktån,benet sjunker ned i golvet och jag stiger på det.. :(
 
 
Tisdag:
Pojken väckte mig tidigt för att jag skulle få nycklar till lägenheten, utifall dom skulle putsa fönstren idag.Men det blir i morron vid 12.30 och det blir ju bra,då hinner jag vakna :P
Pratade med VC ang min fot idag ,ska dit på ons den 19 juni...sköterskan tyckte jag skulle sjukskriva mig själv denna vecka,men men ...bossen blir väl tokig.
Har mest vilat idag ..läst ut en bok "Kvinna i grönt" av Arnaldur Indridason,den va sådär tyckte jag
Kvinna i grönt
Reykjavik växer. Det som förut var ett sommarstugeområde utanför stan håller nu på att bli ett nytt villaområde. En dag leker en pojke i en grop där ett hus ska byggas, och hittar ett föremål som visar sig vara en bit av ett mänskligt revben. Kriminalpolis Erlendur Sveinsson (bekant från Glasbruket) får hand om utredningen, och börjar jobba utifrån antagandet att skelettet är ett halvsekel gammalt. Han kartlägger systematiskt vilka som bott i området, och får upp några olika spår. Bland annat visar det sig att det levt en man i området vars fästmö försvann spårlöst någon gång under kriget. 

Erlendurs utredning försvåras av att nästan alla som bott i området och kan ha några minnen av den aktuella tiden är döda. Fast en gammal man kan upplysa om att en äldre kvinna som alltid är klädd i grönt, brukar synas i området. Har kvinnan svaret på vem som ligger begravd på platsen?
 
Onsdag:
Skönt att få vakna när man vill utan alarmet:)
Tog och rörde mig mot Birsta en snabbis innan det var dags att åka till Pattes lya och öppna för fönsterputsarna.Men Patrik ringde och sa att jag inte behövde åka,han hann sluta och skulle öppna själv.Jag tog och for till mamma och Bertil istället..
 
Foto: Tar hand om mina fötter i gräset hos mor B-) 
Medans jag satt med fötterna i gräset och solade,så tvättade världens bästa Bertil min bil :))
 
Torsdag:
På kvällen åkte vi Medvind med jobbet
Aline,Myrna och Ingmari
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0