V 1

Måndag:
Idag var det jobb igen 7-12,men jag fick jobba över 1 1/2 timme...vikarien kom inte.
Läste ut denna tokiga bok "Kaffe med rån" 
 
Märtha, Snillet, Krattan, Stina och Anna-Greta har det långtråkigt där de bor på servicehuset Diamanten. Dålig mat och trist bemötande, för lite motion och ständiga besparingar. Antagligen skulle de ha det mycket bättre i fängelse!
Märtha får en snilleblixt - de ska begå ett brott och se till att de blir dömda. Någon typ av ekonomisk brottslighet, en liten kupp av något slag. Bytet ska de skänka till fattiga och gamla. Kunde Robin Hood så kan väl vi!
Med rollatorerna i högsta hugg tar gänget in på lyxhotell där det finns gott om förmögna gäster. Men allt går inte som planerat. För att lyckas måste de tänka ut det perfekta brottet. Äventyret tar fart. Snart finner sig Pensionärsligan indragen i den undre världen och vad som helst kan hända.
 
Nyårsafton:
Jobbade sista dagen på Glimten idag och som igår så kom inte vikarien som skulle jobba med mig idag,så det blev ensam jobb tills dom fick tag på en ny...dålig stil av vikarierna.
Kände mig inte nå pigg så vi va bara hemma på Nyårskvällen
Foto: Gubbens nyårsstass
Gubben i bar överkropp vid 12 slaget ;P
Onsdag: Ledig!!
Kom lite snö inatt
Foto: Vi tog prommis @christerhaggqvist .Nyårslöfte: prommis varje dag?!...prova iaf
Nyårslöfte:Försöka ta en prommis varje dag, 2.2 km idag
Såg en film idag: "Hur många kramar finns det i världen"
Jag tyckte 1:an va bättre
Torsdag:
Startade dagen med tvättstuga...och en prommis på 2.2 km
Sen var det dags för kvällsjobb..inskolning på Violen :) Känns som jag valt rätt :))
 
Fredag:
En inskolnings dag 7-14 :)) det går bara fint tycker jag :)
Sen på kvällen var det dags för hockey..Timrå - Löven ,vi vann med 6-1 :))
 
Lördag:
Startade dagen med en prommis på 2.1 km
Sen har vi inte gjort mycket,det har varit skidåkning och JVM hela dan.
Såg en film oxå "Evidence" den va skaplig
Polisen anländer till en övergiven bensinstation efter en brutal massaker. Det enda beviset på brottsplatsen är offrens personliga elektroniska enheter, inklusive en videokamera och två mobiltelefoner. Utan andra ledtrådar att gå på, måste poliserna Reese och Burquez analysera filmerna från brottsplatsen och pussla ihop mördarens identitet.
 
Söndag:
Ingen prommis idag för igår regnade det och inatt har det varit minusgrader,så vägarna är glashala.
Bakade lite fikabröd som jag tänkte bjuda mina nya arbetskamrater,småtanter och farbröder på i morron.
Tyvärr så förlorade små kronorna finalen,guldet gick till finnarna...bläää
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0